De aAa-methode

Handleiding voor de praktische melkveehouder

Willem van Laarhoven heeft een prachtig boekje geschreven over Triple-a onder de naam "De aAa-methode". Een aanrader voor iedere liefhebber die interesse heeft in duurzame koeien.

Aan de hand van verschillende foto's en mooie illustraties kan de lezer een verhelderend beeld krijgen wat er allemaal te zien is aan een koe en hoe het analyse-proces werkt.

Het werk is in diverse talen verkrijgbaar. Kijk op de website van Valacon om het boekje te bestellen. Neem eventueel contact met ons op.

Correction Lines

Stories Shaped by Balanced Matings

Na Creating Balance between Form & Function, komt Phil Hasheider met een tweede boek genaamd: Correction Lines

Het boek bevat 220 pagina s en 800 foto s waarvan de vele nog nooit eerder zijn gepubliceerd. Dit boek is een diepgaande studie over de fokkerij van 27 verschillende fokkers. Elk verhaal gaat in op de eeuwenoude vraag van hoe je een goede veestapel fokt. Elke veehouder heeft op zijn eigen manier geprobeerd daar een antwoord op te krijgen. Vaak door naar de fokkerij van andere veehouders te kijken en naar de koeien die een fundament hebben gelegd.

Je zult in hun verhalen lezen hoe ze stieren fokten zoals Walkway Chief Mark, Carlin-M Ivanhoe Bell, Mowry Ivanhoe Prince, Heatherstone Lucky Typeblazer, Burket Falls ABC, Man-O-War BF, Crescent Combine en nog enkele andere.

Het verhaal is geschreven in de fokkers eigen woorden.

Voor ons als Nederlandse lezers is het extra interessant om de Amerikaanse achtergrond van de stier Skalsumer Sunny Boy te lezen.

Om voor onze leden verzendkosten te besparen heeft de vereniging weer enkele dozen van dit boek ingekocht. Het boek is te verkrijgen op de jaarvergadering dit najaar, maar men kan het ook te bestellen.

Het boek kost 52.50 euro.

Creating Balance Between Form & Function

The Story of aAa Animal Analysis Bill Weeks and Skyway Farms

Creating Balance Between Form & Function is geschreven door schrijver en aAa analiseur Phil Hasheider.

Het boek gaat over het leven van Bill Weeks, de historie van zijn Skyway veestapel en haar fokkerijinvloed. Een boek over de beginjaren van aAa, de ontwikkeling in 60 jaar en de nationale en internationale invloed. Het boek bevat nooit eerder vertoonde foto's van beroemde fokdieren zoals Tidy Burke Elevation en Chambric Esteem plus verhalen van grootse koeien en stieren die weinig mensen weten.

De Triple-a vereniging heeft een grote bestelling gedaan om zo de verzendkosten voor onze leden te beperken tot een gunstiger bedrag, wilt u ook een exemplaar dan kunt u dit aan ons doorgeven info@triple-a-vereniging.nl

De kosten voor het boek zullen rond de 70,- euro bedragen, afhankelijk van de koers.

Woont u in het buitenland? Het boek is ook te bestellen via de website van Honey Creek Press.

De kosten van het boek bedragen $74.95. De verzendkosten vanuit de VS naar Europa bedragen circa $ 25,-

Boeken over Triple-A

# Nu weer beschikbaar #